Warsztaty Wiedza ukryta w ludzkich szczątkach kostnych zostały poprzedzone wstępem teoretycznym na temat podstawowych metod określania płci i wieku na materiałach szkieletowych, wykorzystywanych w antropologii. Następnie uczniowie mieli za zadanie samodzielnie określać płeć i wiek osobników na podstawie czaszek. Podczas warsztatów zostały wykorzystane materiały z kolekcji osteologicznej Katedry Biologii Człowieka Uniwersytetu Wrocławskiego. Prowadzącymi były: dr Agnieszka Żelaźniewicz oraz dr Agnieszka Tomaszewska z Katedry Biologii Człowieka (Wydział Nauk Biologicznych Uniwersytetu Wrocławskiego). W warsztatach uczestniczyli uczniowie klas 2, w których biologia realizowana jest w zakresie rozszerzonym.
Uczniowie klasy 3 mieli okazję przekonać się, że świat komputerów kojarzący się nam głównie z wirtualną rzeczywistością, nie musi oferować człowiekowi tylko roli biernego uczestnika. Uczestnicząc w warsztacie Na granicy cyfrowej rzeczywistość, czyli jak namówić komputer, aby zaparzył nam herbatę! – poprowadzonym przez dr inż. Radosława Wasielewskiego, doświadczyli, że aby wyjść poza standardowe spektrum interakcji z komputerem, musimy nauczyć się stosownego języka, aby mógł realizować nasze plany. W ramach warsztatów uczniowie mieli możliwość zapoznania się ze środowiskiem programistycznym Arduino, które służy do programowania komputerów jednoukładowych. Za pomocą tego specjalistycznego języka uczniowie mogli np. włączyć lub wyłączyć oświetlenie, czy zmierzyć temperaturę.
Pokaz interaktywny Sekrety Reklamy – sztuczki i triki stosowane w reklamie to spotkanie, w którym uczestniczyli uczniowie klas humanistycznych. Głównym celem prowadzącej, pani Olgi Łukasiewicz, było przybliżenie uczestnikom istoty reklamy, w tym zapoznanie ich z jej ogólnie przyjętą definicją oraz tym, jakie miejsce zajmuje w świadomości współczesnego konsumenta. W ramach warsztatu uczestnicy mogli zapoznać się również z wybranymi, niestandardowymi przykładami kampanii reklamowych, jakie pojawiły się w mediach w ostatnim czasie, a także popracować nad własną wizją reklamy, która przerodziła się w teatralne wystąpienia.
A.K.